Зарубіжна література 9 клас

ІІ семестр

Список рекомендованої літератури на 10 клас 


22.05.2023

Тема : Урок-роздум. Проблеми соціалізації особливих дітей у суспілстві: хто винен і що робити? 

Завдання : написати твір-мініатюу на подану тему. 


Тема : Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2 семестр. 

Завдання уроку : виконати завдання за посиланням

 https://wordwall.net/uk/resource/19664187

https://wordwall.net/uk/resource/35363656

08.05.2023

Тема: Проблеми життя і смерті, любові й відданості у романі "Історія одного кохання"

Завдання: опрацювати матеріал відеоуроку, основне законспектувати. Записати художній аналіз твору.



24.04.2023

Тема : Розвиток мовлення. 

Завдання уроку.  Дати розгорнуту відповідь: "Чи можливий світ без книжок? " (за романом Р. Бредбері "451' за Фаренгейтом" 


10.04.2023

Тема : Провідні мотиви твору - книги (читання), пожежі,х тотального контролю, інакомислення тощо.

Завдання уроку : опрацювати відеоматеріал ;

Робота взошитах


06.04.2023

Тема : Тема знецінення культури в романі "451' - за Фаренгейтом" 

Завдання уроку :   опрацювати відеоматеріал, основне законспектувати. 

Письмово виконати наступні завдання:

23.03.2023

Тема: Контрольна робота з теми:

Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.

 

Тестові завдання (по 0,5 бала)

1. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора скоїла такий злочин:

А) підробила підпис на документі; Б) витратила велику суму із сімейного бюджету;

В) без дозволу продала будинок батька.

2. Головне для Торвальда після того, як Нора залишає дім:

А) те, що скажуть люди; Б) як він сам буде виховувати дітей;  В) як буде Нора жити сама.

3. Головний статус Нори, за її словами, у фіналі п’єси:

А) дружина; Б) мати; В) людина.

4. Як Нора називає у фіналі життя із Торвальдом:

А) шлюб; Б) співжиття; В) звичка.

5. Наприкінці п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім» Хельмер не дозволив Норі виховувати дітей через те, що:

А) був упевнений: брехливі матері виховують злочинців; Б) вважав її хворою;

 В) бажав, аби вона більше уваги приділяла собі.

6. У драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Крогстад вирішив шантажувати Нору тому, що:

А) заздрив багатим та успішним; Б) прагнув помститися Норі за її неувагу до нього;

В) намагався розбагатіти.

7. На початку твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» квіткарка Еліза відзначалася:

А) жахливою вимовою; Б) потворною зовнішністю; В) легковажною поведінкою.

8. Героїня трагікомедії Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза поскаржилася на чоловіків-експериментаторів:

А) місіс Пірс; Б) матері Гіггінса; В) своєму батькові

9. Наприкінці п’єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза вирішила займатися:

А) філологією; Б) флористикою; В) торгівлею.

10. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора позичила велику суму грошей для того, щоб:

А) урятувати батька; Б) допомогти подрузі; В) урятувати чоловіка.

11. У п’єсі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Хельмер так відреагував на перший лист Крогстада:

А) сказав Норі, що вони разом подолають усі труднощі; Б) пробачив Норі обман;

В) розгнівався, звинуватив Нору в усіх гріхах.

12. Яких епітетів не вистачає у репліці Нори «…ми ні разу не обмінялися ____ думками про ____ речі:

А)  серйозними, серйозні; Б) відвертими, важливі; В) щирими, життєві?

13. Нора зазначає свою місію у життя Торвальда, як:

А) бути взірцевою дружиною; Б) розважати, звеселяти; В) виконувати забаганки чоловіка.

14. Героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім» Нора пішла з дому тому, що:

А) мала обміркувати, як їй жити далі; Б) їй було соромно перед чоловіком;

В) боялася, що її вчинок уплине на майбутнє чоловіка.

15. За словами Нори, вона не була щаслива, а тільки:

А) слухняна; Б) покірна; В) весела.

16. Герой твору Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» Гіггінс залишив Елізу у себе вдома для того, щоб:

А) одружитися з нею; Б) здійснити філологічний експеримент;

В) вона допомогла його економці по господарству.

17. Прототипом Елізи із п’єси Дж. Б. Шоу «Пігмаліон» є героїня давньогрецького міфу:

А) Персефона; Б) Евридіка; В) Галатея.

18. Еліза не мала бажання брати шлюб із багатієм, тому що:

А) була закохана в бідного сусіда; Б) спочатку сама хотіла розбагатіти, побачити світ;

В) вважала це торгівлею собою.

 

Дайте розгорнуті відповіді на запитання (3 бали) 

1. Схарактеризуйте «нову» та «стару» драми. Порівняйте їх. Назвіть представників.

2. Поясніть проблематику драми. Чи можна вирішити проблему соціальної нерівності, прищеплюючи культуру поведінки та мовлення? (Б. Шоу «Пігмаліон»)

 


20.03.2023

Тема : Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця 19 - початку 20 ст. Порівняння особливостей "старої" та "нової драми", образів персонажів. 

Завдання уроку :

1. Опрацювати матеріал уроку за посиланням https://vseosvita.ua/lesson/ukrainski-perekladachi-tvoriv-zarubizhnoi-literatury-kintsia-xix-pochatku-xx-st-porivniannia-osoblyvostei-staroi-ta-novoi-dramy-obraziv-personazhiv-168807.html

2. Основне з теоретичного блоку законспектувати. 

3. Переглянути відеоматеріал за тим же посиланням (подано нижче теоретичного блоку). 


06.03.2023

Тема : Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п'єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. 

Завдання уроку : 

1. Опрацювати відеоурок, законспектувати матеріал в зошити. 

Домашнє завдання : підготувати повідомлення: "Суперечливий образ Нори - головної героїні п'єси" 


02.03.2023.

Тема : Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії. "Ляльковий дім" як соціальн-психологічна драма. 

Завдання уроку : 

1. Дочитати твір "Ляльковий дім". 

2. Робота в зошиті: 

3. Подані слова, словосполучення, початок речення - треба пояснити, поширити, розтлумачити їх значення! Письмово!!! 

20.02. 2023

Тема:  Розвиток мовлення. 

Завдання. Написати твір на тему "Особливості втілення в літературі теми грошей та їх згубного впливу на людину." (За вивченими творами: "Гобсек" та "Шинель". ) 


06. 02.2023

Тема: М. Гоголь "Шинель". Цикл Петербурзьких повістей: основні теми та проблеми. 

Завдання уроку: опрацювати матеріал з презентації за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-shinel-po-gogolivski-10897.html, основне законспектувати. 

Читати повість "Шанель" у підручнику. 

Відповідати на запитання до твору (с. 2 27 - 228)


02.02.2023

Тема : Микола Васильович Гоголь. Петербурзький етап життя і творчості письменника. Гоголь і Україна. Таємниці Гоголя. "Шинель". 

Завдання уроку : 

1. Опрацювати матеріал за посиланням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-mvgogol-i-ukraina-peterburzkij-period-tvorcosti-pismennika-117084.html, основне законспектувати. 

2. Опрацювати сторінки підручника 204-207.

3. Читати повість "Шанель" (с. 216-227 підручника). 


30.01.2023

Тема: Влада золота над людиною

Завдання уроку: 

1. Опрацювати матеріал за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-gobsek-100382.html

Учні, які хочуть отримати високий рівень пишуть твір-роздум на тему: "Гроші - це благо людства чи зло?"

2. Виконати тести й надіслати мені (обовязково!)! 


Тести

1 рівень

1. Країна, в якій відбувається дія повісті «Гобсек»:

а) Алжир: б) Англія; в) Франція; г) Іспанія.

2. Виявіть зайвого персонажа в повісті «Гобсек»:

а) Дервіль; б) Камілла де Гранльє; в) Матильда де Ла – Моль; г) Анастазі де Ресто.

3. В якому стилі працював Оноре де Бальзак:

а)реалізм ; б)романтизм ; в) класицизм; в) бароко.


2 рівень

1. Творчість Бальзака – «енциклопедія життя французького суспільства»:

а) 1 половини 19 ст.; б)2 половини 19 ст.; в) 1 половини 20 ст.; г)2 половини 20 ст.

2. Від його імені ведеться розповідь у повісті «Гобсек»: а) Максим де Трай; б)Дервіль; в)граф де Ресто; г) Гобсек.

3. Рік створення повісті «Гобсек»: а)1831; б)1835; в)1844; г)1830.


3 рівень

1. Визначте твір, який не належить перу Бальзака:

а) «Шуани»; б) «Гобсек»; в) «Червоне і чорне»; г) «Шангренева шкіра».

2. Головна тема повісті «Гобсек»: а) уявні і справжні цінності в житті; б)тема кохання; в) сімейне щастя; г) тема мистецтва.

3. Повість «Гобсек починається з: а) опису архітектури міста; б) характеристики персонажів; в)пейзажу; г) зображення вечора в салоні знатної дами.


4 рівень

1. Кому належать ці слова : «В золоті зосереджені всі сили людства»: а) Дервілю; б) Ернесту де Ресто; в) Гобсеку; г) Максиму де Траю.

2.Про кого Дервіль сказав: «Він найчесніша людина в Парижі»: а) графа де Ресто; б) Гобсека; в) Ернеста де Ресто; г) Максима де Трая.

3. Вексель – аце юридичний акт , за яким: одна особа передає іншій майно на тимчасове користування; б) цінний папір, який засвідчує безумовне грошове зобов'язання векселедавця сплатити визначену суму грошей власнику векселя після настання строку.; в) подарунок ; г) вираховуються відсотки.


23.01.2023

Тема уроку : "Гобсек - філософ чи скнара?" за повністю Оноре де Бальзака "Гобсек" 

Завдання уроку.  Написати  твір-роздум на тему:  "Гобсек - філософ чи скнара?" і надіслати мені на перевірку! 


12.01.2023

Тема уроку. Оноре де Бальзак. "Гобсек". Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. 

Завдання уроку. Опрацювати підручник на ст. 175-186. Основне з біографії Оноре де Бальзака законспектувати. Прочитати першу частину повісті "Гобсек". Опрацювати рубрику "Запитання і завдання до прочитаного (ст. 186).

Посилання на аудіокнигу https://youtu.be/XkUFIDipNAo


09.01.2023

Тема уроку. Поняття про реалізм та історія його формування, характерні ознаки. Взаємодія реалізму з іншими напрямами 19 ст. (романтизмом, натуралізмом). 

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/009HAh6uG4g, основне законспектувати. 


15.12.2022

Тема: Джейн Ейр. Тема кохання в романі. 

Прочитати роман за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=10394 (скорочено), а також зробити художній аналіз роману (письмово). 


12.12.2022

Тема уроку. Романтичні мрії Джейн Ейр і сувора реальність. 

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/mapUUhMiGgg, письмово скласти характеристику образу головної героїні. 


08.12.2022

Тема уроку. Шарлотта Бронте. "Джейн Ейр". Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. 

Завдання уроку. 

Переглянути  буктрейлер за посиланням https://youtu.be/kdUSKwzQCbo

Прослухати аудіокнигу 1 розділ роману "Джейн Ейр" https://youtu.be/OqYP4B3T64Q


28.11.2022

Добрий день, дев'ятикласики!  Сьогодні ми продовжуємо працювати над романом "Гордість і упередження". Читаємо або переглядаємо фільм. 

Письмово охарактеризувати образи головних героїв і героїнь. 

Читати роман за посиланням https://booksonline.com.ua/view.php?book=174437&page=5 

Дивитися роман можна за посиланням https://eneyida.tv/2822-gordist-i-uperedzhennya.html


17.11.2022

Джейн Остін (1775-1817)

"Гордість і упередження"

Переглянути відео, основне ( біографію письменниці) законспектувати https://www.facebook.com/watch/?v=994325641247997 

Читати роман за посиланням https://booksonline.com.ua/view.php?book=174437&page=5 

Дивитися роман можна за посиланням https://eneyida.tv/2822-gordist-i-uperedzhennya.html


14.11.2022

Добрий день, дев'ятикласники! 

Сьогодні ви пишете контрольну роботу з теми "Романтизм. Г.Гейне, Дж. Байрон". Виконані роботи відправляйте мені сьогодні! Бажаю успіхів та гарного дня!

Контрольна робота.

Романтизм. Творчість Г. Гейне, Дж. Байрона


Початковий рівень (0,5 бала за кожне завдання)


  1. 1. Укажіть кінець фрази: «Романтизм – це…»:

а) ідейно-художній рух;

б) стиль у літературі;

в) літературно-мистецький напрям.


2. Укажіть, фігура якого політичного діяча привертала увагу романтиків:

а) Цезаря;

б) Наполеона;

в) Вольтера.


3. Укажіть, який мотив лунає у творчості Г.Гейне:

а) заклик до боротьби з вадами суспільства;

б) страждання від нерозділеного кохання;

в) захист знедолених і бідних.


4. За жанром поезія Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…» це:

а) поема; б) інтимна лірика; в) балада.


5. Байрон написав поему «Мазепа», перебуваючи в :

а) Італії; б) Греції; в) Англії.


6. Хто із поетів успадкував титул лорда?

а) Г. Гейне; б) Дж. Байрон; в) Й.В. Гете.


Середній рівень (1 бал за кожне завдання)


7. Назвіть основні риси романтизму.

8. Визначте головні теми поезій Г. Гейне.

9. Назвіть риси романтичного героя в образі Мазепи.


Достатній рівень (1бал за кожне завдання)


10. Доведіть, що поема Дж. Байрона «Мазепа» ліро-епічна за жанром.

11. Які художні прийоми використовує у своїх віршах німецький поет-романтик Г. Гейне?

12. Визначте тему та ідею поезії Дж. Байрона «Мій дух, як ніч…»


Високий рівень (3 бали)


13. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір « Символічні образи у творах Г. Гейне».

Б Проаналізуйте, якою зображена Україна в поемі Дж. Байрона «Мазепа».


10.11.2022

Добрий день, діти!

Сьогодні у нас урок розвитку мовлення (письмово) "Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно".

Завдання мають бути виконані в усіх! За цю письмову роботу в кожного має бути оцінка в журналі!

Працюйте творчо! Гарного вам дня! 


31.10.2022

Тема уроку. Поема "Мазепа". Українська тема в поемі. Сюжет та історична основа поеми. 

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/TxzeSIWNVJI, основне законспектувати. 

Домашнє завдання. Прочитати уривок поеми "Мазепа" (с. 71-75); підготувати біографічну довідку "Юність Івана Мазепи". 


20.10.2022

Тема уроку. Джордж Ноел Гордон Байрон. "Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч...". 

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/ippM_jTnuEg, основне законспектувати. 

Домашнє завдання. Опрацювати сторінки підручника 62-70. Виразно читати вірші "Хотів би жити знов у горах...", "Мій дух як ніч...". Відповідати на запитання до віршів. 


10.10.2022 

Тема уроку. Позакласне читання. Барбара Космовська. "Позолочена рибка". Сімейні цінності у творі. 

Завдання уроку. 

Слайд 1. Законспектуйте. 

       


Слайд 2. Усно дати відповіді на запитання. 


Слайд 3. Письмово


Слайд 4. Опрацювати усно. 


Слайд 5. Записати сенкан про Фридерика за поданим зразком. 


Слайд 6. Прочитати висновок

Слайд 7. Перший пункт домашнього завдання є обов'язковим, другий - за бажанням. 



 06.10.2022 

Тема уроку. Позакласне читання.  Барбара Космовська "Позолочена рибка". Зображення проблеми людських взаємин у творі. 

Завдання уроку. 

1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/HSVTpin71kI, основне законспектувати. 

2. Читати роман польської письменниці можна за посиланням https://zarlit.com/reader/9klas/34.html.

3. Визначити жанрові особливості роману. 

Домашнє завдання. Дочитати і знати зміст роману.  


03.10.2022

Контрольна робота

«Просвітництво»

(тести)

 

Початковий і середній рівні

 

1. Добу просвітництва називають:

А. Добою почуттів

Б. Добою релігії

В. Добою розуму

 

2. Просвітництво - це напрям у мистецтві:

А. 17ст.

Б. 18ст.

В. 19ст.

 

3. Теорію “Освіченої монархії висунув:

А. Вольтер

Б. Джон Локк

В. Жан-Жак Руссо

 

4. Дж.Свіфт народився в:

А. Англії

Б. Шотландії

В. Ірландії

 

5. У першій частині роману “Подорож до Ліліпутії” Свіфт зобразив:

А. Безглуздя суспільного порядку

Б. Страшну силу влади

В. Аморальну поведінку людської спільноти

 

6. Найчастіше Дж.Свіфт використовував у своєму творі “Мандри Гуллівера” такий вид смішного:

А. Гумор

Б. Іронія

В. Сатира

 

7. “Вільшаний король” Гете – це:

А. Поема

Б. Баллада

В. Сонет

 

8. Ода Ф.Шиллера “До радості” – це гімн:

А. Дружбі

Б. Любові

В. Молодості


9. Вірш “Травнева пісня” Гете написана під впливом:

А. Творчості поетів-просвітників

Б. Античної поезії

В. Усної народної творчості

 

10. З ким у Веймарі поєднала доля Гете:

А. Свіфтом

Б. Шиллером

В. Руссо

 

11. Який вірш став гімном Європейського союзу:

А. “Травнева пісня”

Б. “Прометей”

В. “До радості”

 

12. Будова твору, доцільне поєднання його компонентів – це:

А. Композиція твору

Б. Сожет твору

В. Стиль твору

 

Достатній рівень

 

13. Установіть відповідність між автором та його твором:

1. Свіфт              А. “Прометей”

2. Й.Гете             Б. “Робінзон Крузо”

3. Ф.Шиллер       В. “Мандри Гуллівера”

4. Д.Дефо           Г. “До радості”

 

14. Установіть послідовність подій, які трапились з героєм роману Дж. Свіфта:

А. “Я відмовився бути знаряддям закріпачення вільного, безстрашного народу”

Б. “Точно перелічено все, знайдене на тілі чоловіка-гори”

В. “Я лежав на спині, а мої руки та ноги були міцно привязані до чогось”

Г. “Найбільше розважали мене канатні танцюристи”

 

15. Установіть відповідність між твором та його жанром:

1. Вірш                А. “Мандри Гуллівера”

2. Роман             Б. “До радості”

3. Баллада         В. “Прометей”

4. Ода                 Г. “Вільшаний король”

 

Високий рівень

 

Написати розгорноту відповідь на тему: “Як просвітителі відносились до усної народної творчості?”



26.09.22 

Тема уроку. Йоган Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). "До радості". Просвітницька ідея об'єднання людства в оді. 

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=jMCnMX27viw; ознайомитися з біографією Шиллера; записати "паспорт митця" та аналіз оди, що подано у відеоматеріалі. 

Домашнє завдання. Вивчити напам'ять Ф. Шиллера "До радості". 



22.09.2022

Тема уроку. Ідея кохання і щастя у "Травневій пісні", ознаки фольклору. Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у "Прометеї'. Образ Прометея.

Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=ycl8DykXbc0&ab_channel=NastyBooklover. Законспектувати аналіз (паспорти) творів.

Домашнє завдання. Виразно читати, аналізувати вірші Й. В. Гетте. Підготувати повідомлення про життєвий і творчий шлях Ф. Шиллера. 



12.09.2022

Тема: Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями.

Завдання уроку: опрацювати відоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=eXiVinHN0Ik та законспектувати основні терміни.

Домашнє завдання: опрацювати матеріал у підручнику на ст. 10-15



08. 09.2022р.

9 клас

Тема: Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. Жанри і стилі як органічні елементи культури.

Завдання уроку: опрацювати відеоматеріал за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=I5Vp3Gvm808

Домашнє завдання: використовуючи навчальний матеріал підручника (с.7-9), намалюйте в робочому зошиті власні схеми про поняття "жанр" і "стиль".



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 5 клас

Зарубіжна література 8 клас