Зарубіжна література 8 клас
ІІ семестр
26.05.2023
Тема: позакласне читання. Б. Космовська "Буба: мертвый сезон"
Завдання уроку : дочитати твір, опрацювати відеоматеріал
22.05.2023
Тема: позакласне читання. Б. Космовська "Буба: мертвий сезон".
Завдання уроку : читати тір за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8393
12.05.2023
Розвиток мовлення.
Написати твір на тему: "Книга, що змінила моє світобачення" (за вивченими творами).
Твори принести на перевірку в понеділок (15.05)!
08.05.2023
Тема: Художній конфлікт і можливість його подолання. Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»
Завдання: опрацювати матеріал, основне законспектувати. Вказати, які ознаки притчі у творі.
28.04.2023
Тема : Річард Бах. "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору - філософська метафора людського буття.
Завдання уроку : опрацювати відеоурок, основне законспектувати. Читати повість "Чайка Джонатан Лівінгстон". (підручник с. 270-280)
24.04.2023
Тема : Урок-творчості. "Нові пригоди Маленького принца"
Завдання уроку : зобразити маршрут Маленького принца в зошит. Намалювати планети та підібрати до них назви, цитати з твору тощо.
14.04.2023
Тема : Філософський зміст твору "Маленький принц"
Завдання уроку : опрацювати відеоматеріал; записати художній аналіз твору. Дочитати до кінця повість-казку "Маленький принц"
10.04.2023
Тема : Художні образи-символи казки-притчі "Маленький принц"
Завдання уроку : опрацювати відеоматеріал, законспектувати в зошит художні образи - символи. Читати казку-притчу "Маленький принц".
03.04.2023
Контрольна робота з теми "Бароко і класицизм"
Виконані роботи надсилайте сьогодні ж до 16:00! Бажаю успіхів!
Рівень 1 (по 0,5 бала за кожну вірну відповідь)
Знайдіть правильну відповідь
1. Укажіть, що у перекладі з італійської мови означає слово «бароко»?
А) правильний, зразковий ; В) прекрасний, дивовижний;
Б) дивний, химерний ; Г) фантастичний, ілюзорний.
2. Провідне мистецтво доби Бароко …
А) архітектура ; В) живопис;
Б) музика; Г) література.
3. Теоретиком класицизму був…
А) Корнель; В) Н.Буало;
Б) Мольєр; Г) Расін.
4. Яке філософське вчення стало основою для формування класицизму?
А) гуманізм; В) теоцентризм ;
Б ) структуралізм; Г) раціоналізм .
5. Пан Журден хотів стати?
А) лицарем; В) буржуа;
Б) шляхтичем; Г) актором.
6. Кому з героїв комедії «Міщанин-шляхтич» належать слова: « От йолоп так йолоп! Другого такого й у цілому світі не знайдеш!» ?
А) пані Журден; Б) Люсіль;
В) Клеонту; Г) Ков'єлю .
Рівень 2 Всього: 3 бали
1. Установіть відповідність стилів і жанрів класицизму.
А високі 1 комедія
Б середні 2 елегія
В низькі 3 трагедія
4 повість
2. Назвати твори Мольєра. Хто перекладав їх українською мовою?
3. Назвати основні риси літературного бароко?
Рівень 3 Всього: 3 бали
1. Визначте проблематику комедії «Міщанин-шляхтич». Висловіть своє ставлення до проблем порушених у творі.
2. Схарактеризуйте образ ліричного героя 19-го сонета Дж.Донна.
Рівень 4 Всього: 3 бали
Напишіть твір-мініатюру на одну із тем (на вибір)
1. «Образ людини в літературі бароко та класицизму»
2. «Сміх- «позитивний герой» комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»».
24.03.2023
Тема : Дискусія: Хто вони - сучасні журдени?
Завдання уроку : Написати повідомлення на тему "Хто вони - сучасні журдени? " за комедією "Міщанин-шляхтич.
Роботи надсилайте мені в особисті! Чекаю!
20.03.2023
Тема : Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм в комедії "Міщанин-шляхтич"
Завдання уроку: опрацювати відеоурок, основне законспектувати. Записати в зошити з відеоматеріалу визначення термінів: гумор, іронія, сатира, сарказм.
10.03.2023
Тема : Мольр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич".
Завдання уроку :
1. Опрацювати відеоурок, основне законспектувати (там вказується)
06.03.2023
Тема : Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.
Завдання уроку :
1. Опрацювати відеоурок, законспектувати матеріал в зошити.
Опрацювати сторінки підручника 236-239.
Домашнє завдання : підготувати повідомлення про Мольєра.
24.02.2023
Тема : Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі і мистецтві. Видатні представники бароко. Луїс де Гонгора-і-Арготе "Галерник"
Завдання уроку :
1. Законспектувати визначення:
Капелан-священик військовий в армії (посада прирівняна до заступника командира полку або батальйону, якому надається особистий озброєний ад’ютант.
Ад’юта́нт (нім. Adjutant, слово має походження з латинської мови і позначало помічник офіцерське військове звання).
Гонгоризм- (ісп. Gonqorismo, за іменем поета Луїса де Гонгора), або культизм, культеранізм (ісп. culteranismo, cultismo, від culto — витончений) — напрям в іспанській бароковій літературі XVII століття, що знайшов своє вираження в формалістично-витонченій творчості Гонгори.
Культуризм, або гонгоризм (походить від імені поета Гонгора)-іспанський різновид італійського маріонізму.
Медитація– (лат. meditatio – роздум) – жанр ліричної поезії, в якому автор розмірковує над проблемами онтологічного, екзистенціального і т. п. гатунку, здебільшого схиляючись до філософських узагальнень.
Медитація – різновид феноменологічного метажанру. Їй найбільш властива така форма виявлення авторської свідомості, як суб’єктивований ліричний герой. Основні опозиції медитативної лірики – «людина і суспільство», «людина – людина», «людина – особистість», колізії морального характеру. Вона часто виступає як «контекст долі поета".
Гале́ра — дерев’яне гребне військове судно, вітрильне, багатовеслове. Було на озброєнні європейських та азіатських країн, головним чином за середньовіччя (в Туреччині в 15-18 ст., в Росії — в 17-18 ст.). Мало довжину 40-50 м, ширину 4,5-7,5 м, від 16 до 25 пар весел, дві щогли з трикутними парусами. Вміщувало до 200 чоловік, розвивало швидкість до 13 км/год.
Запорожці на чайках (човнах) успішно діяли проти турецьких галер, визволяючи невільників-гребців (бранців), яких турки приковували до упорних брусків (по 4-5 чол. на весло).
Галерник-невільник, що веслує на галері.
2. Читати виразно вірш (подано нижче).
3.Підготувати відповіді на запитання(усно) (Відповідатимете на уроці) :
- Який художній стиль панував у Європі та Іспанії у XVII ст.?
- У яких країнах і чому розвивався стиль бароко?
- Як ви розумієте термін «бароко»?
- У чому своєрідність творчої особистості Луїса де Гонгора-і-Арготе ?
- Яким настроєм пройнято вірш? (сумом, горем, печаллю).
- Які образи ви помітили? (галера (човен), плач, сльоза – символ суму).
- У річищі яких стильових течій розвивався талант поета? (Бароко)
- У чому виявилося новаторство лірика? ( у жанрі медитації.)
- У чому полягає філософічність пейзажної лірики Луїса де Гонгора-і-Арготе?
- Які алюзії з творами зарубіжної літератури ви відкрили для себе, опановуючи зміст даного вірша?
- Яку додаткову інформацію має вказівка на дату написання вірша?
I до лави там прикутий,
Руки на весло поклавши,
Очі втупивши додолу,
Він, драгутівський невільник,
Біля узбереж Марбельї
Нарікав під звук суворий
Ланцюга й весла своїх:
"О святе іспанське море,
Славний береже і чистий,
Коне, де незмірна безліч
Сталася нещасть наморських!
Ти ж бо є те саме море,
Що прибоями цілує
Краю батьківського мури,
Короновані і горді.
Про дружину принеси ти
Вістку і скажи, чи щирі
Плач її і всі зітхання,
Що мені і тут лунають.
Бо якщо полон мій справді
Ще оплакує, як легко
Ти могло б південні води
Перлами перевершити!
Дай же, о криваве море,
Відповідь; тобі не тяжко
Це вчинити, якщо правда,
Що і води мають мову.
Але ти німуй, о море,
Якщо смерть її забрала;
Хоч цього не сміє статись,
Бо живу я поза нею,
Бо прожив я десять років
Без свободи і без неї
В вічній каторзі при веслах
Не вбиває сум нікого".
Враз потужно розгорнулось
Шестеро вітрил галерних,
I звелів йому наглядач
Всю свою ужити силу.
10.02.2023
Тема уроку: Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). "Дон Кіхот". Історія створення роману, йго звязок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору.
Завдання уроку: опрацювати відеоурок за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tGhhiz1NFtY, основне з біографії письменника законспектувати.
Записати визначення:
ПАРОДІЯ - це ....
Опрацювати підручник на ст. 208 - 218, читати 1 частину роману. Відповідати на запитання до прочитаного (с. 218-219)
06.02.2023
Тема уроку : художні особливості сонетів В. Шекспіра
Завдання уроку : опрацювати матеріал презентації за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-taemnici-shekspirivskih-sonetiv-56784.html, основне законспектувати.
Вивчити сонет з підручника (с. 190-191) на вибір.
30.01.2023
Тема: Розвиток мовлення.
Завдання: написати твір-роздум на морально-етичну тему (теми на вибір подані нижче) за трагедією В. Шекспіра " Ромео і джульєтта".
27.01.2023
Тема уроку : Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність.
Завдання уроку : опрацювати відеоурок за посиланням https://youtu.be/X9ixdDBZ3Bc; виконати письмово завдання, що подані нижче, відповіді надіслати мені!
23.01.2023
Тема уроку : Проблема життя і смерті в трагедії. Трактування фіналу.
Завдання уроку : опрацювати матеріал за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-problema-zhittya-i-smerti-svitliy-tragizm-finalu-tragedi-6217.html
Схеми, що подані в презентації, записати в зошит.
Діти, не забувайте вивчити сонет!
13.01.2023
Тема сьогоднішнього уроку: Вільям Шекспір. Роль В. Шекспіра в розвитку англійської літератури і світового мистецтва
Завдання уроку. Опрацювати біографію письменника подану у відеоматеріалі за посиланням https://youtu.be/2r-Li-c5zHA, а також у підручнику на ст. 186-190. Основне законспектувати.
09.01.2023
Тема уроку. Франческа Петрарка (1304-1374). Сонети №61, 132. Структура сонетів
Завдання уроку.
1. Опрацювати біографію поета (підручник ст. 181-183), основне законспектувати.
2. Виразно прочитати сонети (ст. 184-185).
3. Вивчити напам'ять один сонет (за власним вибором).
16.12.2022
Контрольна робота з теми : "Середньовіччя"
Контрольна робота № 3
Література доби Середньовіччя
Рівень 1 Всього: 3 бали
Знайдіть правильну відповідь
1. Якими є хронологічні межі Середньовіччя
А) V – ХVІІ століття; В) ІІІ – ХІІІ століття;
Б) ІІІ – ХІІ століття; Г) ІІІ- ХІV століття .
2. Яке релігійно-філософське вчення знайшло
втілення в творчості Лі Бо?
А) конфуціанство; В) дзен-будизм;
Б ) даосизм;
Г) індуїзм
3. Лірико-філософські чотиривірші – це…
А)
газель;
В) рубаї;
Б)
касида;
Г) месневі.
4. Віршована форма на 14 рядків, що складаються
з катренів та двох терцетів, - це…
А) елегія; В) рубаї;
Б)
касида;
Г) сонет
5. Яка риса вдачі не притаманна Роланду?
А) мужність;
В) врівноваженість;
Б)
запальність;
Г) вірність
6. Хто став предметом оспівування в сонетах
Данте Аліг’єрі?
А) Лаура;
Б) Беатріче Портінарі;
В) Елеонора Аквінська; Г) Мілісанда Тріполійська
Рівень 2 Всього: 3 бали
1. У
якому жанрі ці поети досягли найвищої майстерності?
А
Данте
1 Газель
Б Лі Бо
2 Рубаї
В
Омар Хайям 3 Сонет
Г
Гафіз
4 Елегія
2.
Встановіть відповідність між поетами та темами їхньої творчості.
А Лі
Бо
1
Людина - центр світобудови
Б
Ду Фу
2
Людина і природа
В
Омар Хайям 3 Уславлення земного Кохання та
коханої Жінки
Г Данте
Аліг’єрі 4 Людина і суспільство
3. Які історичні події покладено в основу героїчного епосу «Пісня про Роланда»?
Рівень 3 Всього: 3 бали
1. Укажіть основні теми й мотиви творчості
Омара Хайяма?
2. Схарактеризуйте образ Роланда («Пісня про
Роланда»)
Рівень 4 Всього: 3 бали
Напишіть твір-мініатюру на одну із тем
(на вибір)
1. «Як би мені до рук – скрижалі Долі…» (За
творчістю Омара Хайяма)
2. «Любов, що водить сонце й зорні стелі» ( Тема
кохання в середньовічній поезії)
12.12.2022
Тема уроку. Аліг'єрі Данте. Сонет 11.загальна характеристика творчості Данте
Завдання уроку. Опрацювати сторінки в підручнику 166 - 170. Основне з біографії законспектувати. Виразно читати сонет 11. Відповідати на запитання - ст. 170.
02.12.2022
Тема уроку. Омар Хайям. Рубаї. Основні теми мотиви творчості Омара Хайяма.
Завдання уроку.
1. Опрацювати біографію поета Омара Хайяма (підручник на ст. 145-148), основне законспектувати ; записати визначення поняття "рубаї" ;
2. Прочитати виразно рубаї (ст. 149-150).
3. Вивчити напам'ять рубаї (за вашим вибором):
1 віршик - середній рівень , два - достатній рівень, три - високий рівень.
28.11.2022
Добрий день, восьмикласники! Записуємо в зошити: число, класна робота і тему уроку. Основне з біографії поета законспектовуємо!
Тема уроку. Ду Фу (712-770). "Пісня про хліб і шовк", "Весняний краєвид". Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на світогляд поета. Образ ліричного героя.
Завдання уроку. Опрацювати сторінки підручника (Лі Бо с. 138 - 141) :
- с. 142-144 - біографія поета Ду Фу (основне законспектувати) ;
- с. 144 - прочитати вірші поета;
Домашнє завдання. Письмово порівняйте пейзажну лірику Лі Бо та Ду Фу. Знайдіть спільне й відмінне у світогляді, емоційному настрої ліричних героїв поезій "Сосна біля південної галереї" та "Весняні надії".
18.11.2022
Тема уроку. Позакласне читання. Барбара Космовська. "Буба". Зображення проблем юнацтва в творі.
Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/99ZMostc_pc.
Читати твір за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8392.
Прослухати твір можна за посиланням https://youtu.be/JNh-OvRm2qU
14.11.2022
Добрий день, восьмикласники!
Сьогодні ви пишете контрольну роботу з теми "Античність". Виконані роботи відправляєте мені сьогодні! Бажаю успіхів та гарного дня!
Для виконання контрольної роботи заходьте за посиланням https://naurok.com.ua/kontrolna-robota-dlya-8-klasu-za-temoyu-antichnist-52344.html
04.10.2022
Тема уроку. Публій Вергілій Марон (70-19 рр. до н. е.). "Енеїда". Зв'язок твору з гомерівських епосом, міфологією.
Завдання уроку.
1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/f2R_VSaEB6g .
2. Опрацювати розділ 9 підручника. Основне законспектувати.
3. Прочитати уривок "Енеїда" (с. 109-113).
Домашнє завдання. С. 113 (Відповідати на запитання до прочитаної поеми та виконати завдання).
31.10.2022
Тема уроку. Давньогрецький театр. Основні жанри давньогрецької драми - трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. "Прометей закутий"
Завдання уроку.
1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/9vUjPhvgbYY, основне законспектувати (записати визначення: трагедія та комедія) ;
2. Опрацювати розділи 7, 8 підручника (с. 88-97).
Домашнє завдання. Прочитати уривок трагедії "Прометей закутий". Опрацювати с. 103, 104 (Запитання і завдання до прочитаного).
Шановні, восьмикласники!
Виконайте тестові завдання за твором Гомера "Іліада" та відправте мені сьогодні ж (21.10.2022)! Також ті, хто не надіслали мені контрольну роботу з теми " Вступ. Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури" та порівняльну характеристику літертурних героїв Ахіла та Гектора - теж чекаю сьогодні!
Тести за твором Гомера «Іліада»
1. В основу поеми Гомера «Іліада» покладені
А троянський цикл міфів
Б міфи про аргонавтів
В космогонічні міфи
2. Назва поеми Гомера «Іліада» походить від
А імені головного героя
Б імені співця, який першим її виконав
В імені вченого, який відкрила Трою
Г другої назви міста, поблизу якого відбувалися події поеми
3. Троянська війна («Іліада» Гомера) тривала
А 5 років Б 10 років В 15 років Г 30 років
4. В «Іліаді» Гомера зображені події... року Троянської війни.
А першого Б п’ятого та шостого В десятого Г другого
5. Поема Гомера «Іліада» розпочинається словами
А «О Ахілле! Велиш мені, Зевсові любий, віщати
Гнів Аполлона-володаря, далекострільного бога».
Б «Гнів оспівай, богине, Ахілла, сина Пелея,
Пагубний гнів, що лиха багато ахеям накоїв».
В «Приготував він насамперед щит — міцний і великий,
Гарно оздоблений всюди, ще й викував обід потрійний».
Г «Музо, повідай мені про бувалого мужа, що довго
Світом блукав, священну столицю троян зруйнувавши».
6. Головним героєм поеми Гомера «Іліада» є
А Одіссей Б Ахілл В Агамемнон Г Паріс
7. Героями «Іліади» Гомера є
А Гектор, Ахілл, Пріам, Агамемнон
Б Прометей, Гермес, Зевс, Океан
В Еней, Дідона, Латин, Евріал
Г Кіркея, Каліпсо, Одіссей, Пенелопа
8. Гомер усі грецькі племена, які брали участь у Троянській війні, називає
А еллінами Б троянцями В ахейцями Г греками
9. Епітетом «шоломосяйний» Гомер наділяє
А Менелая Б Ахiлла В Гектора Г Патрокла
10. Патрокл загинув від руки
А Гектора Б Паріса В Ахілла Г Пандара
11. Щит Ахілла викував олімпійський бог
А Гермес Б Зевс В Аполлон Г Гефест
12. «Коней баских упокірник» це
А Паріс Б Ахiлл В Гектор Г Патрокл
14.10. 2022
Тема уроку. "Двобій Ахіла і Гектора", "Пріам у Ахіла". Образи Ахіла і Гектора.
Завдання уроку.
1. Переглянути відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/rmZCXkvGBok
Уривок з фільму "Двобій Ахіла і Гектора" 👉https://youtu.be/6CsU9Zd1oWA
2. Переглянути відеоматеріал https://youtu.be/pzNcpFoYWng
3. Опрацювати сторінки в підручнику 70-78.
Домашнє завдання. Скласти характеристику образів Ахіла і Гектора (письмово).
10.10.2022
Тема уроку. Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. Гуманістичний зміст "Іліади". Катарсис.
Завдання уроку.
1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/XIpGCX7WVBI, ставити на паузу й законспектувати основне.
2. Записати в зошити:
Катарсис - це душевна розрядка, очищення, яке відчуває читач або глядач, співпереживаючи з героями художнього твору.
3. Переглянути відеоматеріал https://youtu.be/0PdJe7OzRks
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал у підручнику на сторінках 64-70; прочитати уривок "Іліада", с. 70-78.
30.09.2022
Добрий день, учні! Сьогодні ви пишете контрольну роботу з теми "Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури"
Увага❗Виконані контрольні роботи чекаю в особисті повідомлення❗
Бажаю успіхів та гарного дня!
Завдання контрольної роботи.
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (6 б.)
1. Що означає слово «веда»?
А) читання, книги; Б) духовне знання;
В) святе одкровення; г) біблія.
2. Про що розповідається в Гімні до найвищого духа?
А) похвала богу Сурію, покровителю Сонця;
Б) риторичні питання про життя та смерть;
В) похвала богу Агні, покровителю вогню;
Г) риторичні питання про створення світу.
3. Про що йдеться у Старому Заповіті?
А) створення світу й перших людей, Всесвітній потоп, виникнення єврейського народу;
Б) життя Ісуса Христа, його вчення, дива, смерть, воскресіння та вічне життя;
В) діяння апостолів, одкровення пророків;
Г) Божі заповіді, релігійні ритуали, філософські роздуми.
4. Про що йдеться у Новому Заповіті?
А) діяння апостолів, одкровення пророків;
Б) Божі заповіді, релігійні ритуали, філософські роздуми;
В) створення світу й перших людей, Всесвітній потоп, виникнення єврейського народу;
Г) життя Ісуса Христа, його вчення, дива, смерть, воскресіння та вічне життя.
5. Що таке Коран у розумінні мусульман?
А) заповіді апостолів, передані через Аллаха;
Б) слово Аллаха, передане через апостолів;
В) слово Аллаха, передане через пророка Мухаммада;
Г) заповіді пророка Мухаммада, передані через Аллаха.
6. Про що розповідається в Сурі 1. Аль-Фатіха (Відкриваюча)?
А) восхваляння Аллаха;
Б) легенда про перших людей Адама та його дружину;
В) легенда про народження Ісу у Мар’ям;
Г) священні заповіді людям.
7. Встановити послідовність у біблійній легенді про створення світу: (1б)
1. Бог створив сонце, місяць і зорі.
2. Бог створив людину.
3. Бог створив небо та землю.
4. Бог створив риб і птахів.
8. Скласти порівняльну таблицю Священних книг людства (час створення, віра, мова, композиція, тема). (3 б.)
9. Дати визначення поняттям: (2 б.)
- епос;
- лірика;
- драма.
26.09.2022
Тема уроку. Коран - головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя.
Завдання уроку. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-koran---svyaschenna-kniga-islamu-263136.html ; записати в зошити, що означає назва цієї священної книги, а також структуру корану.
Домашнє завдання. Опрацювати сторінки в підручнику 32-38. Випишіть з прочитаних сур афористичні вислови (афоризми).
(Афоризми - це короткі, влучні вислови, що виражають узагальнену думку у виразній, легкій для запам'ятовування формі.)
16.09.2022
Тема: Біблія як основа двох релігій - юдейської та християнської. Зв'язок біблії з історією та міфологією. Структура біблії, її складники.
Завдання уроку: опрацювати матеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Gjm1OJGDExw, опрацювати підручник, с.18-26, прочитати й записати у зошит 10 заповідей Божих.
Домашнє завдання: Прочитати біблійну легенду про Адама та Єву.
12.09.2022
Тема: Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ–І тис. до н. е.(огляд).
Завдання уроку: опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=-6qWTi64WUU
Домашнє завдання: підручник, с. 12-14
Коментарі
Дописати коментар