Зарубіжна література 7 клас

ІІ семестр 

25.05.2023

Виконати цікаві завдання за посиланнями 

https://wordwall.net/uk/resource/19662775

https://wordwall.net/uk/resource/28677314 

https://wordwall.net/uk/resource/54816824

https://wordwall.net/uk/resource/55356038


Список рекомендованої літератури на 8 клас

https://vseosvita.ua/library/8-klas-rekomendovana-literatura-569613.html


23.03.2023

Тест за змістом твору О.Генрі «Останній листок»


  1. Позначте жанр твору О.Генрі «Останній листок»:

А   оповідання;

Б   новела;

В   повість.

  1. Укажіть місто і країну, у якій відбуваються події твору:

А   Париж, Франція;

Б   Вашингтон, США;

В   Берлін, Німеччина;

  1. Назвіть професію героїв твору О.Генрі «Останнній листок»:

А   письменники;

Б   художники;

В   архітектори.

  1. Прочитайте цитату: «…Невидимий прибулець …  почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями. По Іст-Сайду цей зарізяка розгулював сміливо, ішов швидко, вражаючи десятки жертв…» Яку хворобу описує автор:

А   пневмонію;

Б   чахотку;

В   коклюш?

  1.  Яка мрія була у Джонсі:

А   відправитися у мандри Європою;

Б   намалювати Неаполітанську затоку;

В   побувати біля Ніагарського водоспаду?

  1. Укажіть ім 'я подруги  Джонсі, яка доглядала за нею у лікарні:

А   Бет;

Б   Ліндсі;

В   Сью.

  1. Опадаючі листки якого куща рахувала Джонсі:

А   плюща;

Б   мигдалю;

В   жасмину?

  1. Позначте життєву мету Бермана:

А   стати відомим і знаменитим;

Б   створити шедевр;

В   знятися у кінофільмі.

  1. Укажіть причину, через яку загинув Берман:

А  він багато пиячив і погано харчувався;

Б   був дуже старим і самотнім;

В   вночі під дощем і снігом кріпив листок до плюща.

  1. Прочитайте слова Сью, звернені до Джонсі: «Ах, сонечко,  це і є шедевр Бермана…» Що саме назвала шедевром Сью:

А   портрет Джонсі;

Б   листок плюща;

В   статую Свободи?

  1. Прочитайте цитату: «Це гріх – хотіти вмерти. Тепер ти можеш дати мені …» Якої  їжі попросила  Джонсі у Сью:

А   шоколаду;

Б   бульону і молока з портвейном;

В   картоплі з огірками?

  1. З поданого переліку оберіть неправильше значення. Який сенс має назва твору «Останній листок»:

А   остання надія Джонсі на життя;

Б   остання мистецька робота Бермана;

В   останній шанс на виліковування Джонсі;

Г   остання спроба Сью заробити гроші.


14.03.2023

Тема : Новела О. Генрі "Останній листок" - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. 

Завдання уроку : Опрацювати відеоматеріал, основне законспектувати. 
Прочитати новелу за покликанням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=503

16.02.2023

Тема: Артур Конан Дойл. Оповідання про Шерлока Холмса "Пістрява стрічка".

Завдання уроку : опрацювати відеоурок, а також матеріал підручника, основне законспектувати. Домашнє завдання подано в кінці відеоматеріалу.



14.02.2023

Тема уроку: Особливості композиційної будови твору - "розповідь у розповіді". Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 

Завдання уроку : опрацювати відеоурок. Основне законспектувати, виконати письмові завдання з відеоматеріалу. 


19.01.2023

Тема : "Маленька книжка про любов". Родинні та шкільні стосунки у творі. 

Завдання уроку : дочитати повість до кінця, переказувати. 

Якими були родинні та шкільні стосунки хлопчика? Відповідь дати письмово! Скласти  аналіз (паспорт) твору! 

Виконані письмові роботи надсилайте мені! 


17.01.2023

Тема: Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість) у повісті "Маленька книжка про любов". 

Завдання уроку : Прочитати повість за посиланням https://knizhnik.org/ulf-stark/malenkaja-povest-o-ljubvi/1 (Увага! Тут текст поданий російською мовою. Змініть мову на українську (функція є там, де три вертикальні крапки в правому верхньому кутку) .

Опрацювати завдання, що наслайді 👇. 



12.01.2023

Тема уроку. Ульф Старк. "Маленька книжка про любов. 

Завдання уроку. Опрацювати біографію письменника, основне законспектувати. 

Біографія Ульфа Старка

Ульф Старк народився в 1944 році в Стокгольмі в сім’ї дантиста. Рано втратив матір, що залишило глибокий слід у його житті. Згадки про своє радісне й сумне дитинство, Старк зберіг назавжди.

Дебютував у 1964 році як автор книг для дорослих. Перші твори Старка для дітей були надруковані в 1975 і 1976 роках.

Першим твором Ульфа Старка була повість “Петтер і червоний птах”

У 1984 році вирішив писати лише для дітей. Зараз він вважається одним з найвідоміших і шанованих у світі дитячих письменників.

У 1998 він отримав скандинавську Дитячу Книжкову премію, а в 2000 році Міжнародне журі Премії Х. К. Андерсена відзначило його заслуги особливим дипломом.

Старк помер 13 червня 2017 року в Стокгольмі, у віці 72 років після перенесеного раку.

Ульф Старк цікаві факти

В школі малював карикатури на своїв вчителів, тому зміг знайти нових та цікавих друзів.

Письменник був – шульгою (писав лівою), в школі його постійно намагалися змусити писати правою.

У його батька була чимала бібліотека, тому Старк з дитинства читав багато книг.

В 15 років почав писати перші твори, а у 19 вже написав першу книгу (поетичну збірку).

До того як стати відомим письменником, Старк рацював в газеті, в психіатричній лікарні, викладачем в університеті, чиновником в міністерстві праці. Бо неможливо було прожити тільки письменницькою працею, особливо на початку кар’єри.

В останній рік свого життя Старк дізнався, що хворий на рак. Але він до останнього дня продовжував працювати.

Написав близько 30 книг, які перекладені більш ніж на 25 різних мов. Його твори удостоєні престижних премій.

Співпрацював з ілюстраторами Анною Хегланд і Маті Леппом.

Ульф Старк має нагороди.  У 1998 він отримав скандинавську Дитячу Книжкову премію, а в 2000 році Міжнародне журі Премії Х. К. Андерсена відзначило його заслуги особливим дипломом.

Прочитати різдвяну історію в контексті історичного минулого " Маленька книжка про любов " (тут лише початок повісті) за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=10359 

Прослухайте аудіозапис повісті за посиланням https://youtu.be/LNuqHHIgONg (частина 1)


13.12.2022

  Добрий день, діти! Сьогодні ви пишете контрольну роботу за темою "Духовне випробування людини". 

Оцінювання:

1-10 пит. - по 0,5 бала, 11, 12 - по 1 балу, 13 - 2 бали, 14 - 3 бали. 


08.12.2022

Тема уроку. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв. 

Завдання уроку.

1. Охарактеризувати динаміку образів головних героїв Камаля і Полковничого сина;

2. Розкрити поняття  "літературна балада" (письмово);

3. Знайти у вірші антитези, розкрити їхнє значення. 

Домашнє завдання. Вивчити напам'ять вірш Редьярда Кіплінга "Якщо...". 


22.11.2022

Тема уроку. Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал повісті "Хлопчик у смугастій піжамі" як відображення злочинів фашизму. 


15.11.2022

Посилання для перегляду фільму "Хлопчик в смугастій піжамі"https://film-ua.com/10604-hlopchik-v-smugastiy-pizhami.html ,

для читання твору  https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=10362


10.11.2022

Тема уроку. Друга світова війна в європейській поезії.  Позакласне читання. І. Вайсглас "Круки". Символіка образів поезії.

Завдання уроку: 

1. Прочитати.

Іммануель Вайсглас
1929—1979
Німецькомовний поет, перекладач. Народився в Чернівцях, уже школярем виявив талант до музики, поезії, здружився з Паулем Целаном — видатним австрійським поетом XX ст. У Другу світову війну був депортований у концентраційний табір, більшість життя провів у Бухаресті (Румунія). Працював музикантом, коректором, редактором. Переклав сонети В. Шекспіра, «Фауста» Й.-В. Гете, «Успіх» Л. Фейхтвангера. Твори підписував псевдонімом Іон Йордан. Поезія «Круки» передає драматизм випробувань людини війнами, голодом та іншими бідами.

 2. Записати в робочі зошити. 

1) Прізвище, ім'я, по-батькові: Іммануель Вайсглас.
2) Роки життя: 1920-1979.
3) Країна: Румунія (німецькомовний письменник з Румунії, виходець з України).
4) Жанр: переклади, вірші.

5) Найвідоміші твори: збірки "Каменоломня над Бугом". "Господні жорна в Берліні".

Символічні образи поезії
Довідка (з міфології): 
чорний круквисник царства мертвих,
 уосблює зло, розруху, смерть, війну, паніку, кров.
Круки (в поезії) - німецько-фашистські загарбники.
Вогоньбезжальне полум'я вогню усе знищує на своєму шляху, вогонь-ворог.
Смертьв українській мові слово жіночого роду, проте в німецькій (der Tod) - чоловічого. Тому саме Смерть-чоловік уособлено в поезії.

3. Прочитати поезію І. Вайсгласа "Круки" у перекладі з німецької Ігоря Папуші.

Майбутнім не живем, його немає,
Та може наостанок осягнем,
За що наc небо гнівно поливає
Цим градом чорних круків, мов вогнем.

А круків тих без ліку і без міри,
Летять зі свистом, моторош пройма.
Нема прихистку і немає сили,
Свист в голові триває, не вгава.

На цих шляхах зостанемось навіки,
Де мертві не довіряться живим,
Поляжем всі, розімкнуться повіки,
І зграї круків, і клубами дим.

Руками захиститися несила,
Нехай у нас була б і сотня рук.
Туман спадає, ось – наступна хвиля,
І скоро смерть ухопить нас, мов крук.

 4. Прослухати та прочитати  вірш  І. Вайсгласа "Круки", переклад Петра Рихла.  https://www.youtube.com/watch?v=qNTlxhXk-rs

Нема надії вже позбутись муки.
Та хоч би впевнитись в останню мить,
Що то не небо шле нам чорних круків,
Як тільки знову густо засніжить.

О, скільки круків в’ється понад нами!
Як моторошно, коли чорний птах
Кружляє над душею, над думками,
Вселяючи якийсь незнаний жах.

А хто із нас відстане по дорозі, —
Того уже вважають неживим,
Він тихо ляже, щоб спочити в Бозі,
Вдивляючись у зграї чорний дим.

І креслячи, немовби у тумані,
Холодний простір змахом кволих рук.
Ще трохи, і ми будем бездиханні,
І смерть прокряче нам, як чорний крук.
(Переклад Петра Рихла)



08.11.2022

Тема уроку. Позакласне читання. А. Маргул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд". Історичне тло для написання вірша. 

Завдання уроку. Переглянути інформацію про німецький концтабір смерті Бухенвальд:

👉 (телепередача) https://youtu.be/nLMrHJzA2js

 👉 презентація https://youtu.be/r4yI7G2BbLA

Опрацювати матеріал підручника та виразно читати вірш А. Маргул-Шпербер "Про назву концтабору Бухенвальд". 


20.10.2022

Тема уроку. Зіткнення добра й краси, справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагільбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Барсі

Завдання уроку. 

1.Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://youtu.be/zlAYctxTmUg

2. Прочитайте! 

3. Виконати тестові завдання, переслати мені! 


4. Своєрідність роману "Айвенго" записати. 




18.10.2022

Тема уроку. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образів. Образи Ребекки і Ровени.

Завдання уроку. 

1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=f5Yc0n16lzk, основне законспектувати.

2. Порівняльна характеристика жіночих образів роману. Ровена та Ребекка , опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=dkv9kLamkto, Записати порівняльну характеристику Ровени та Ребеки (на 5 хвилині перегляду).

Домашнє завдання. Продовжити читати роман "Айвенго"


11.10.2022


Добрий день, семикласники! 

Сьогодні ви пишете контрольну роботу за розділами "Вступ", "Жанр балади у європейських літературах"

Роботу пишете в зошитах для контрольних робіт!

Зфотографуйте виконану контрольну роботу та відправте мені в особисті повідомлення! Обов'язково! 

Тести

(кожне завдання має лише один вартіант відповіді, за кожне  завдання - по 1 балу)


1. Оригінальна література - це

варіанти відповідей
а
 

відтворення тексту іншою мовою

 
б
 

інша відповідь

 
в
 

 авторський твір

Запитання 2

Переклад - це

варіанти відповідей
а
 

авторський твір

 
б
 

відтворення тексту іншою мовою

 
в
 

інша відповідь

Запитання 3

Билина - це

варіанти відповідей
а
 

усне народне оповідання про яку-не-будь історичну подію.

 
б
 

розповідний твір про чарівні фантастичні події;

 
в
 

давня епічна пісня, що розповідає про героїчні звершення легендарних героїв;

Запитання 4

Невеликий за обсягом ліро-епічний твір на історично-героїчну, легендарну, фантастичну чи соціально-побутову тему з напруженим сюжетом і драматичною, часом несподіваною розв'язкою - це ...:

варіанти відповідей
а
 

 билина

 
б
 

балада

 
в
 

 легенда


Запитання 5

В якому лісі орудувала ватага Робін Гуда

варіанти відповідей
а
 

чорному

 
б
 

  ноттінгемському

 
в
 

 шервудському

Запитання 6

Що зробила Кунігунд для того, щоб лицар переконав її у своєму коханні?

варіанти відповідей
а
 

Зажадала привселюдного поцілунку

 
б
 

попросила кинути рукавичку собі в лице

 
в
 

 Попросила підняти рукавичку, яку кинула у клітку із дикими тваринами

Запитання 7

У баладі Шиллера "Рукавичка" показаний конфлікт між

варіанти відповідей
а
 

лицарем і королем

 
б
 

лицарем і хижими звірами

 
в
 

особистою честю і коханням

Запитання 8

Дочок Короля Ліра звали (по старшинству):

варіанти відповідей
а
 

Регана, Корделія, Гонорелія

 
б
 

Регана, Гонорелія, Корделія

 
в
 

  Гонорелія, Корделія, Регана

Запитання 9

Яка ідея балади "Світязь"?

варіанти відповідей
 а

 ідея рівності

 
б
 

 ідея свободи та любові до рідної землі

 
в
 

 ідея вічного кохання

Запитання 10

Що можна почути вночі біля озера Світязь?

варіанти відповідей
а
 

 стогін жіночий, поклики й грім

 
б
 

 вигуки дикого бою

 
в
 

усі відповіді правильні

Запитання 11

Історичною основою балади "Вересовий трунок" Р. Стівенсона стала..

варіанти відповідей
а
 

епізод із життя Р. Стівенсона

 
б
 

легенда про пиктів, які боролися проти іноземних загарбників

 
в
 

міфологічна історія

Запитання 12

«Смерть його не лякає, Життя не цінує він. Не смію я честь продавати, Як в очі дивиться син» - так у баладі Стівенсона сказав

варіанти відповідей
а
 

король про молодого пикта

 
б
 

король про старого пикта

 
в
 

 батько про сина


 06.10.2022 

Добрий день, семикласники ! 

Сьогодні у вас урок повторення та узагальнення теми " Жанр балади у європейських літературах", а отже, письмово виконайте задання, що подані нижче та відправте мені в особисті повідомлення! 

Працюйте творчо! Успіхів вам та гарного дня! 

Завдання уроку. 

1. Письмово дати відповіді на запитання. 


2. Опрацювати у підручнику сторінку 52. 


Домашнє завдання.
 1. Підготуватися до контрольної роботи за розділами "Вступ", "Жанр балади у європейських літературах". 
2. Створити мультимедійну презентацію образу одного з героїв прочитаних балад. 


04.10.2022 

Добрий день, семикласники! 

Сьогодні ви самостійно продовжите опрацьовувати баладу Р. Л. Стівенсона "Вересовий трунок". 

Працюйте старанно! Бажаю гарного дня! 

Тема уроку. Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. 

Завдання уроку. 

1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=5JAKKVDffUE 

2. Переглядаючи відеоматеріал, законспектуйте :

  • Паспорт балади;
  • Сюжет балади;
  • Образи та символи: батько і син, шотландський король. 

Домашнє завдання. Виразно читати "Баладу про вересовий трунок" (с. 47,48), відповідати на запитання (с. 48,49 у підручнику)


22.09.2022 

Тема уроку. Адам Міцкевич (1798-1855). Балада  "Світязь". Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. 

Завдання уроку. 

1. Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=Q6e039rcn3o&ab_channel=NastyBooklover

2. Записати паспорт та композицію балади "Світязь". 

3. Визначити художні засоби балади. 

Домашнє завдання. Виразно читати баладу (підручник, с. 42-46). Визначити, які історичні події відображено в баладі. 



20.09.2022

Урок розвитку мовлення.

Завдання уроку. Скласти і записати твір на тему "Моє ставлення до лицаря Делоржа та його вчинку"  за літературною баладою Й. Шиллера "Рукавичка"



08.09.2022р.

7 клас

ТемаБалада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки».

Завдання уроку: опрацювати відеоматеріал https://www.youtube.com/watch?v=iPdxWSFPxGs

Домашнє завдання. Дати розгорнуту письмову відповідь на питання: "Чому баладу "Король Лір та його дочки" називають оповіддю про дитячу невдячність?


06.09.2022

Тема: Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.

Опрацювати відеоматеріал за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=m6VvF8zbZYI, а також теоретичний матеріал у підручнику.
Домашнє завдання: опрацювати с. 6-9 підручника, коротка довідка та фото про одного з українських перекладачаів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Зарубіжна література 5 клас

Зарубіжна література 8 клас

Зарубіжна література 9 клас